Søndag den 29. oktober 2017 kl. 16 i Vesthimmerlands Musikhus ALFA.

Anne Mette Stæhr, Klaver

Programmet ser sådan ud:

J.S. Bach
(1685 - 1750)
Das Wohltemperiertes Klavier C-dur BWV 846
R. Schumann
(1810 - 1856)
Arabesque i C-dur
L. van Beethoven
(1770-1827)
Klaversonate nr. 21 opus 53 nr. 2 i C-dur ”Waldsteinsonate"
  1. Allegro con brio
  2. Introduzione. Adagio molto
  3. Rondo. Allegretto moderato
J. Brahms
(1833 - 1897)
Uddrag fra opus 118
F. Liszt
(1811 - 1886)
Transcendental Etüde i f-mol

Anne Mette Stæhr er uddannet ved det Kgl. Danske Musikkonservatorium hos Tove Lønskov. Videre studier bl. a. for Vitalij Margulis. Hun er en meget efterspurgt solist og kammermusiker. Anne Mette har indspillet en række cd'er med kammermusik. International opmærksomhed fik hun med sin indspilning af den store russiske komponist Sofia Gubaidulinas samlede klaverværker, som er blevet rost gentagne gange.

Anne Mettes seneste udgivelse er hendes medvirken på Danacords splinter nye udgivelse af Mendelssohns samlede værker for klaver og orkester, hvor hun spiller sammen med pianisten Oleg Marshev og dirigenten David Porcelijn og Sønderjyllands Symfoniorkester. CD-en er allerede blevet flot anmeldt bl.a. for fremragende samspil mellem de to pianister.

Det er muligt at købe billetter i forsalg.
For pladsreservation for medlemmer og for køb af billetter i løssalg: klik her.

Billetsalget vil også være åbent forud for forestillingen (ved indgangen).

Prisen for billetter i løssalg er kr. 150.- dog kr. 75.- for unge med gyldigt studiekort, og børn til og med 7. klasse har gratis adgang ifølge med voksne.