Søndag den 25. november 2018 kl. 16 i Vesthimmerlands Musikhus ALFA.

Søren Schelling, Baryton og
Jakob Bahr, pianist

En eftermiddag med ”William Shakespeare”

Søren Schelling har studeret klassisk sang på Det Jyske Musikkonservatorium hos Docent Lars Thodberg Bertelsen og har igennem årene sunget en række koncerter, både som solist og i forskellige korsammenhænge. Repertoiret strækker sig over både opera, Lieder og anden vokal kammermusik. Udover at være freelance sanger funger Søren Schelling som fortæller, foredragsholder og musik-/operaformidler. I 2017 udgav han desuden bogen Fuglefængeren – en fri fortælling efter Mozarts Tryllefløjten, med illustrationer af kunstneren Anne Marie Johansen. Læs mere på www.sorenschelling.dk.

Jakob Bahr har studeret hos professor Anne Øland ved Det Jyske Musikkonservatorium. Her færdiggjorde han i 2010 sin kandidatuddannelse, og i november 2012 debuterede han fra solistklassen samme sted. Jakob Bahr har et aktivt koncertvirke og optræder både i kammermusikalske sammenhænge, som akkompagnatør og som solist med danske symfoniorkestre. Jakob Bahr modtog i 2010 Ejnar Hansen Prisen, i 2009 Sonnings musikstipendium og i 2006 Jacob Gade-fondens store legat. Læs mere på www.jabahr.dk

Søren Schelling
Foto: Peter Krogsøe

Jakob Bahr

William Shakespeare (1564-1616) er måske den største dramatiker, der har levet. Og det er ikke så mærkeligt, at hans værker ligger til grund for et betragteligt antal operaer, en lang række sange og mængder af instrumentalværker, som enten er skrevet til hans stykker eller med værkerne som inspirationskilde .

Gerald Finzi (1901-1956): Let Us Garlands Bring

Peter Heise (1830-1879): Sange af Shakespeare

Frantz Schubert (1797-1828)

- - - - - P A U S E - - - - -

Felix Mendelssohn (1809-1847): Musik til 'En skærsommernatsdrøm'

Sergej Prokofjev (1891-1953): Musik til Romeo og Julie, op. 64

Giuseppe Verdi (1813-1901): Macbeth

Giuseppe Verdi (1813-1901): Otello

Ambroise Thomas (1811-1896): Hamlet

- o 0 o -

Det er muligt at købe billetter i forsalg.
For pladsreservation for medlemmer og for køb af billetter i løssalg: klik her.

Billetsalget vil også være åbent forud for forestillingen (ved indgangen).

Prisen for billetter i løssalg er kr. 150.- dog kr. 75.- for unge med gyldigt studiekort, og børn til og med 7. klasse har gratis adgang ifølge med voksne.