Søndag den den 31. marts 2019 kl. 16 i Vesthimmerlands Musikhus ALFA.

Koncert nr. 200, som arrangeres af Vesthimmerlands Musikforening.

Musikstuderendes Kor ved Aarhus Universitet

Musikstuderendes Kor blev oprettet i 2004 udfra et ønske om at etablere et klassisk blandet kor på højt niveau for studerende ved Afdeling for Musikvidenskab ved Aarhus Universitet. Koret, som tæller ca. 35 sangere, har allerede markeret sig ved koncerter på AROS kunstmuseet, ved Universitetets Årsfest for H.M. Dronningen og andre højtideligheder på Universitetet, talrige kirkekoncerter i regionen, koncert med Aalborg Symfoniorkester samt medvirket på en CD-indspilning med bandet Carpark North.

Foto: © Via Musica and the Summa Cum Laude International Youth Music Festival
Dirigent for koret er Saul Zaks, der siden 2018 har dirigeret Musikstuderendes Kor. Han er uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium og i Solistklassen på The Jerusalem Academy of Music & Dance. Oprindeligt kommer han fra Argentina og medvirker i forskellige internationale projekter. En stor del af sit liv har han boet i Danmark og har i 16 år været dirigent for Syddansk Universitets Kammerkor.

Programmet er endnu ikke fastlagt.

Denne koncert er nr. 200, som arrangeres af Vesthimmerlands Musikforening. Det synes vi fortjener at blive fejret, hvad vi så gør med dette SUPERTILBUD til medlemmerne: Mød op sammen med en ven, så kommer vennen ind for en rund 10–er.

Det er muligt at købe billetter i forsalg.
For pladsreservation for medlemmer og for køb af billetter i løssalg: klik her.

Billetsalget vil også være åbent forud for forestillingen (ved indgangen).

Prisen for billetter i løssalg er kr. 150.- dog kr. 75.- for unge med gyldigt studiekort, og børn til og med 7. klasse har gratis adgang ifølge med voksne.