Søndag den den 4. februar 2018 kl. 16 i Vesthimmerlands Musikhus ALFA.

Niels Bo Emgren, baryton og
Lene Buch Rasmussen, klaver

Programmet for koncerten er: Franz Schubert (1797 - 1828) Winterreise, (Tekst af Wilhelm Müller), et kendt og elsket stykke musik. Stykket er udgivet i 1828 og indeholder i alt 24 forskellige sange.

Niels Bo Emgren er diplomuddannet sangpædagog og har gået i solistklassen på DJM. Han har studeret korledelse på DFM hos Alice Granum, sammen med hvem han har skrevet bogen 'Syng ud, syng op'. Han har været fastansat som bas i DR Radiokammerkoret, sunget på flere operascener i Danmark og ved adskillige koncerter i et utal af forskellige konstellationer i ind- og udland. Han fungerer desuden som organist i Bryrup, Vinding og Vrads kirker, dirigent for Jysk Akademisk Kor og forskellig optræden som akkompagnatør, korcoach, sanglærer oma.

Pianist Lene Buch Rasmussen bestod i 1996 sin Diplomeksamen fra Det jyske Musikkonservatorium med udmærkelse. En række større legater muliggjorde et to-års studieophold i München, hvor hun studerede hos professorerne Michael Schäfer og Helmuth Deutsch. Herefter har hun haft et alsidigt virke som akkompagnatør og kammermusiker med sangere og instrumentalister. Hun har bl.a sammen med mezzosopranen Mette Østergaard indspillet den meget roste CD ”Havfruesange” med musik af P. Heise og P.E. Lange-Müller. Lene har i perioder fungeret som repetitør på Den Jyske Opera, Den Ny Opera i Esbjerg og som kammermusiker ved Aarhus Symfoniorkesters kammerkoncerter. Til daglig er hun desuden organist i Hasle kirke i Århus.

Det er muligt at købe billetter i forsalg.
For pladsreservation for medlemmer og for køb af billetter i løssalg: klik her.

Billetsalget vil også være åbent forud for forestillingen (ved indgangen).

Prisen for billetter i løssalg er kr. 150.- dog kr. 75.- for unge med gyldigt studiekort, og børn til og med 7. klasse har gratis adgang ifølge med voksne.